joi, 16 aprilie 2015

BUDINCĂ DIN COZONAC

BUDINCĂ DIN COZONAC

E perioada când reciclăm preparatele numeroase pregătite de sărbători. Am vazut la HapleaBucătarulhttp://retete-haplea.ro/budinca-din-cozonac-cu-sos-de-ciocolata/, rețeta asta rapidă și n-am rezistat. Zis și făcut, cu mici modificări ;) Delicioasă, mulțumesc pentru idee HapleaBucătar.

INGREDIENTE:

Cozonac 4 felii mai groase,
Ouă 3 bucăți,
Frișcă lichidă 250 ml,
Lapte gras 100 ml,
Ciocolată cu stafide și alune 1 tabletă,
Pentru toping:
Globulețe, mielușei și iepurași de ciocolată cca. 200 g.,
Frișcă lichidă cca. 100 ml.

MOD DE PREPARARE:


Feliile de cozonac se taie bucățele, după ce am terminat, mi-am adus aminte că puteam folosi mai rapid SaladChef-ul :d, data viitoare;).

 Se pregătește o tavă de cca. 30/20, eu am pus la treabă noua achiziție, tava porționată;), se tapetează cu foaie de pergament sau se unge cu unt și făină. În fiecare locaș se pun cubulețe de cozonac, strecurând printre ele bucățele de ciocolată. 

Ouăle se bat energic cu frișca lichidă și laptele, apoi se toarnă peste prăjitura. Se dă la copt, în cuptorul preîncins cca. 25 de minute la 180 grade.


 Între timp se topește în vasul special pentru glazură ciocolățelele care n-au trecere la Zmei, se adaugă frișca lichidă și se amestecă energic până ce se omgenizează compoziția și se obține o glazură lichidă.


 După ce a expirat timpul de coacere, de data asta nu e necesar să faceți testul scobitorii :D, cozonacul e copt de câteva zile :D, iar amestecul de ouă, lapte și frișcă lichidă se încheagă imediat. Se toarnă glazura de ciocolată peste budincă și se la la răcit cca. 20 de minute. 

Apoi se scot bucățile deja porționate, asta mi-a plăcut cel mai mult, la această tavă;) se așează pe un platou și se servesc alături de ceai, lapte sau cafeluță. Rapidă, ieftină, reciclată și delicioasă. Spor și poftă bună!

Un comentariu:

Trimiteți un comentariu